Reflektert dagbok


PHP or die.
juni 7, 2010, 12:16
Filed under: Uncategorized

Vår veileder Iren Dyngeland har en fantastisk wordpress-blog, noe som har kommet meg veldig til nytte.
Da det ikke sto noe om hvordan man laster opp wordpress-temaet googlet jeg meg til en annen blogg.
Den er langt mer ordrik, men det er ikke alltid en fordel. Temaer må lastes opp som zip, og da regner jeg med themets katalog og de to filene (index.php og style.css) som er der inne holder. Pluss /img folderen, såklart, selv om jeg ikke vet hvordan php forholder seg til den. Så mange usikre faktorer nå. Er fornøyd med html’n, men om jeg ikke får php’n til å henge sammen så faller alt fra hverandre.

Sånn ser det ut foreløpig:


2 kommentarer so far
Legg igjen en kommentar

temaer må lastes som zip? har jeg aldri hørt før, jeg laster mappe opp på wp-content -> themes og en egen mappe med temanavn.

Kommentar av Tove

Det står på WordPress under Appearance/Themes/Add new, eneste måten å gjøre det på utenom å legge det direkte på serveren. Jeg la det inn på ftp’n for å få det til, såklart.

Kommentar av Ståle




Legg igjen en kommentar