Reflektert dagbok


Mappeinnlevering, 2. semester
mai 3, 2010, 13:28
Filed under: Uncategorized

Her kommer jeg til å fikse på noen av de eldre oppgavene.

Fotoessay-flashen skal få byttet ut noe bitmap-grafikk med vektorgrafikk. Oppgavens natur tilsier at det meste av materialet er bitmap, siden det er foto det er snakk om, men jeg fikk kritikk på at det var tregt og grått. Grunnen til at det er grått er at jeg valgte en funksjonalistisk vinkel på oppgaven, og ville ikke at selve galleriet skulle påvirke opplevelsen av bildene annet enn å gjøre dem tydeligere. Nå er det sånn at gårtt kan tappe fargene fra resten av bildet, men jeg skal se på oppgaven igjen, ihvertfall.

Portofolien skal jeg ikke gjøre noe særlig med, siden opplevelsen til veileder virket som om den var mest basert på etablerte forestillinger om hva som skal være med av navigasjon. Likevel, jeg skal lese igjennom kritikken en gang til og se om det er noe å ta tak i.

Postkort-gruppeoppgaven skal få fikset lyd-problemet. Tror jeg. Jeg kan ikke bruke mer enn en dag på det, men jeg har funnet en metode for å kontrollere lyd noe bedre. Er usikker på hva det gjør med lydloopene mine, da.

Jeg forstår ikke hvordan vi skal presentere Ob 07 fotoessay uavhengig av Ob 08, som går på å presentere Ob 07 i Flash. jeg må spørre om dette på forumet. I morgen skal jeg bruke mest tid på å utforme den siden som skal peke til resten av sidene.


Legg igjen en kommentar so far
Legg igjen en kommentar



Legg igjen en kommentar